איך מעתיקים מפעל ממקום למקום?

אם איי פעם עניין אתכם לדעת כיצד מתבצעת העתקת מפעל, הרי שלפעולה הזו יש תהליך מסורבל ביותר כי הרי שמדובר בהעברת פעילות עבודה למקום אחר לחלוטין, אומנם מקום חדש, אבל התכנון לכך חייב להתבצע כראוי. אחרת, העבודה לא תחזור לפעול במהרה – מה שיכול לעכב את כל מערך ההזמנות למפעל ולבסוף לפגוע קשות בקו הייצור ולהביא לפגיעה כלכלית.

לכן, העתקת מפעלים מתבצעת באמצעות מחלקה מנהלית שהולכת לתכנן את כל הפרוצדורה הזו ולוודא כי כל חלק של המפעל יעבור במועדים הנכונים והדרושים, כך שגם אם הזמנה אחת תתעכב – זה לא ישפיע על כל מערך העבודה של המפעל כולו.

במאמר הנוכחי אנחנו הולכים להסביר לכם כיצד מעתיקים מיקומו של מפעל מסוים ומעבירים אותו למקום אחר. בואו ונגלה יחד איך עושים זאת?

איך מעתיקים מפעל ממקום למקום?

אילו אישורים נדרשים לצורך הזזת מפעל למקום חדש?

ממש כמו שהקימו את המפעל הראשון והיו צריכים להוציא רישיון עסק, לקבל אישור ממשרד הבריאות והסביבה על הימצאותו ופעילותו של המפעל וכן גם, לקבל אישור ממכבי האש כי המקום בטוח לעבודה של עובדים – כך גם, המפעל החדש יצטרך לקבל את כל האישורים הדרושים על פי חוק כדי להתחיל לפעול.

לאחר שיש לכם את כל האישורים הדרושים, אתם צריכים לתכנן את המפעל החדש שלכם כך, שכל מחלקה תוכל לעבור בנפרד, אחרת, מערך העבודה של כל המפעל כולו יעמוד תחת סכנה. חשוב מאוד לשים לב שכל מחלקה שתעבור, יהיה לה כבר את כל הדברים הדרושים לצורך ביצוע עבודה כראוי, ואם זה לא יתקיים, יכול להיות מצב שיהיה עיכוב בתהליך היצור – ואז, ההזמנה לא תושלם בזמן.

 

מהם השלבים הבסיסיים להעתקת מפעל?

העתקת מפעל ממקום למקום יכול להיות תהליך מורכב הכולל מספר שלבים, והם:

  1. תכנון המיקום החדש: העריכו את המיקום החדש שאליו ברצונכם להעביר את המפעל. בדקו אם יש לו מספיק מקום, משאבים ותשתית כדי להכיל את המפעל.
  2. הכנת האתר החדש: הכנת האתר החדש על ידי פינוי הקרקע, בניית בניין חדש והתקנת שירותים כגון חשמל, מים וגז.
  3. לפרק את המפעל הקיים: לפרק את המפעל הקיים על ידי פינוי כל הציוד, המכונות ושאר הנכסים.
  4. הובלת הנכסים: הובלת הנכסים למקום החדש באמצעות כלי רכב וציוד מיוחדים.
  5. הרכבתו מחדש של המפעל: הרכיבו מחדש את המפעל על ידי התקנת הציוד, המכונות ושאר הנכסים במקום החדש.
  6. בדקו את המפעל: בדקו את המפעל כדי לוודא שהוא פועל כשורה ושכל הציוד והמכונות פועלים כראוי.
  7. התחלת ייצור: לאחר שהמפעל נבדק ופועל, ניתן להתחיל בייצור.

 

קיסר מנופים – מנופים איכותיים שיעבירו כל פריט כבד

קחו בחשבון שתהליך העתקת מפעל עשוי להיות מורכב ועלול לדרוש סיוע של אנשי מקצוע המתמחים בהעברת מפעלים. פעמים רבות, נדרש סיוע חיצוני של העברת חפצים שונים וכבדים אל מקום אחר, ובדיוק בנקודה הזאת נכנס לפעולה המנוף שיכול בקלות רבה להעביר פריטים וכלי עבודה כבדים מאוד באמצעות המנגנון הייחודי שלו.

לא אחת, מפעלים רבים שעוברים מקום משתמשים במנוף שיעלה עבורם את כל החפצים הדרושים לצורך שינוע מכונות תעשייתיות. ואנחנו בקיסר המנופים ערוכים לסייע לכם בזאת. השאירו את הפרטים שלכם עוד היום ואנחנו נשמח ליצור איתכם קשר בהקדם.

דילוג לתוכן